Cijeli program »
Mozgalice i zagonetke u nastavi matematike
Često slušamo kako učenike trebamo poučavati rješavanju problema, a ne učenju napamet. Govori se o „školi za život“ i potrebi da od učenika stvorimo aktivne sudionike zajednice koji će moći pridonijeti rastu i razvoju društva i biti sposobni nositi se sa suvremenim problemima. Veliki naglasak se stavlja upravo na matematiku koja bi trebala imati čarobni štapić i naučiti učenike rješavanju problema. Učenici najviše vole kada im se pokaže algoritam koji uvijek i bez iznenađenja donosi rješenje. Znamo da prava matematika nije „procedura“. Kada pred učenike stavljamo zadatke i probleme koje trebaju riješiti, često su im oni dosadni ili nezanimljivi iako su u skladu s planom i programom. Želimo pokazati nastavnicima kako pobuditi „istraživački“ žar i „začiniti“ sat koristeći mozgalice i zagonetke. Polaznike predavanja planiramo upoznati s različitim tipovima mozgalica (Rectangles, Bridges, Numberlink) koje se mogu rješavati on-line ili čak isprintati za svakog učenika u slučaju nemogućnosti korištenja računala. Želimo im pokazati odlične on-line alate i izvore zagonetki (Brilliant.org, Ted – Ed, Riddle me this) koje se mogu rješavati samostalno, u grupi ili kod kuće. Za neke od njih moguća je on – line registracija kako bi svaki učenik mogao pratiti svoj napredak. Prednost takvih alata i izvora je mogućnost provjere rješenja koja su vrlo detaljno objašnjena. Ukoliko učenik i ne riješi neku zagonetku, proučavanjem njenog rješenja zapravo uči na svojim pogreškama. Naše primjere i alate svaki učitelj će lako uklopiti u satove matematike bilo kojeg razreda pa makar kao motivacijski zadatak, zabavni zadatak za zadaću ili čak dio nastavnog gradiva.
Autor(i):
Ciljana skupina polaznika:
Potrebna predznanja:
Procjena razine predznanja:
Trajanje: