Cijeli program »
Prezentacija
pptx 82.9MB |
Problemsko učenje
Često bi poučavanje trebalo započeti, ne činjenicama, formulama, pravilima, pojašnjavanjem algoritama, nego pitanjem koje je provokativno, problemsko i povezano sa životnim iskustvom. Upravo je to glavna okosnica problemskog učenja koje postavlja učenika u ulogu istraživača i kreatora, a učitelja u ulogu organizatora i motivatora. Kroz problemsko učenje učenici stvaraju vlastite strategije rješavanja problemskih zadataka, a ne memoriraju pravila koja često ne razumiju.
Interaktivnim izlaganjem predavači će kroz prezentaciju podijeliti vlastita iskustva implementacije problemskog učenja na satovima matematike i geografije kao i kroz korelaciju više nastavnih predmeta. Primjerice, pokazat će na koje su sve načine učenici pokušali naći odgovor na pitanje: Koliko bi morske soli dobili iz ukupne količine mora u Riječkom zaljevu? Pokazat će i kako su različite dobne skupine učenika u osnovnoj školi pokušale riješiti isti problemski zadatak.
Autor(i):
Mirela Babić; Osnovna škola Vežica
Radi kao učiteljica matematike u OŠ Vežica. Od samog početka rada u školi sudjeluje u organizaciji natjecanja iz matematike i fizike na razini škole, njeni učenici redovito se plasiraju na više razine natjecanja , a 2013./14. učenica Maria Krajči čija je bila mentorica, postala je državna prvakinja iz fizike. 2009.godine bila je voditelj školskog projekta „Znanstvenici iz košnice“. Od 2014. godine organizator je Večeri matematike u školi. 2014. godine sudjelovala je kao predavač na međunarodnom skupu ICT tehnologije s temom „iPad u nastavi matematike i fizike“. Stručna znanja stjecala je i u inozemstvu gdje se posebno ističe sudjelovanje na BETT-u u Londonu. Tijekom akademske godine 2011./12. i 2013./14. i 2015./2016. mentorica je studentima Odjela za matematiku Sveučilišta u Rijeci. Zajedno s grupom autora sudjelovala je u izradi Scenarija poučavanja za matematiku. Jedan je od autora digitalnog djela udžbenika iz matematike namijenjenog za provedbu kurikularne reforme. Isto tako, jedan je od autora priručnika ”Integracija digitalne tehnologije u učenje i poučavanje i poslovanje škole” namijenjen ravnateljima osnovnih i srednjih škola u sklopu projekta "e-Škola".
Davor Kolarić; Osnovna škola Vežica
Diplomirao na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu. Od 2006. godine radi kao profesor geografije u OŠ Vežica, Rijeka. U svom poslu poučavanju pristupa na način da ono bude što učinkovitije i lakše kako učenicima tako i kolegama. Kao član projektnog tima zadužen je za uvođenje IKT-a u nastavni proces te njegovo prezentiranje javnosti, roditeljima, studentima te kolegama nastavnicima.
Iskustva u korištenju IKT-a u nastavi, sudjelovanje na brojnim međunarodnim konferencijama i projektima, pridonjela su njegovom razvoju u uspješnog učitelja.
Svoja iskustva te iskustva kolega iz tima i škole prezentirao je na najvažnijim međunarodnim skupovima u Hrvatskoj kao i u inozemstvu:
Int. Convention in Information and Communication Technology Electronics and Microelectronics 2013 i 2014, HUPE 2013 i 2014, CARNET Users Conference 2012, 2013 i 2014, BETT 2015 te 13th ICIE conference: Excellence & Innovation in Basic-Higher Education & Psychology; Creativity – Innovation – Latest Development in Research & Practices.
Jedan je od autora priručnika ”Integracija digitalne tehnologije u učenje i poučavanje i poslovanje škole” namijenjen ravnateljima osnovnih i srednjih škola koji planiraju integrirati digitalnu tehnologiju u sve aspekte rada škole, a nastao je u sklopu projekta ”e-Škola“.
Ciljana skupina polaznika:
Potrebna predznanja:
Procjena razine predznanja:
Trajanje: