Zbornik radova - CARNET USERS CONFERENCE 2019, Na granici mogućega; ISBN - 978-953-6802-54-8 »
ENGLISH COUNTS integrirani zadaci engleskoga jezika i matematike
ENGLISH COUNTS je naziv radionice koja je osmišljena za Večer matematike održane 6. prosinca 2018., a u organizaciji Splitskog matematičkog društva. Ovom radionicom smo pokazali primjenu CLIL metode, tj. integriranog učenja matematičkih sadržaja i engleskog jezika. Zadaci su bili djelomično ili potpuno na engleskom jeziku.
Radionica se sastojala od 4 zadatka kojima je povezano znanje engleskoga jezika i matematike, a namijenjena je učenicima 5. i 6. razreda.
Prvi se zadatak sastoji od društvene igre u čijem su sastavljanju sudjelovali učenici. Učenici rješavajući matematičke zadatke riječima uče matematički vokabular na engleskome jeziku i ujedno igraju igru.
Drugi zadatak se bavio engleskim i hrvatskim idiomima s brojevima. Sastojao se od dva podzadatka: u prvom podzadatku, svaki idiom na engleskom jeziku je bio podijeljen na nekoliko dijelova koje su učenici trebali spojiti. Kad su sastavili idiome s brojevima, trebali su pronaći njihove ekvivalente na hrvatskom jeziku, što je bio cilj drugog podzadatka. Na taj način smo spojili predmete Matematiku, Engleski i Hrvatski jezik.
Treći i čevrti zadatak su matematičke priče napisane kombinacijom hrvatskog i engleskog jezika.
“Priko bare” opisuje putovanje u SAD, a učenici pretvaraju mjerne jedinice iz SI sustava u anglosaksonski i računaju vrijeme potrebno za putovanje vodeći računa o vremenskim zonama.
Četvrti je zadatak, inspiriran životom i djelom Agathe Christie, uključivao elemente rješavanja zločina, a s naglaskom na logičke zadatke.